Zapalovací svíčka
Střední elektrodu obklopuje izolátor, jehož spodní část je zalisována do ocelového pláště svíčky, který je opatřen závitem pro zašroubování svíčky do hlavy válce a ve své spodní části je vytvarován do vnější elektrody.
Jaký typ svíčky vybrat?
Svíčku by jste měli vždy použít tu co je doporučená v manuálu, na tu je motor otestován a má s ní nejlepší výkon.
(Pro Husqvarnu CR/WR/WRE/SM 125 je to „Champion QN 84″ nebo „NGK BR9 EG“)
Jak často měnit svíčku?
Svíčka by se měla měnit pravidelně, podle intervalů doporučené výrobcem(manuál). U opotřebované svíčky se hůře zapaluje směs, laicky řečeno nedává takovou jiskru, jakou by měla dávat. Tudíž dochází k vetší spotřebě paliva a menšímu výkonu. Druhý důvod je hlavně prevence, aby se neupálila elektroda která by mohla upadnout a zapříčinit zadření motoru, případně i propálení jádra elektrody – opotřebení v půli cesty(přestane házet jiskru).
Jaký je rozdíl mezi iridiovou, paladiovou svíčkou oproti normální?
Rozdíl je v použitém materiálů střední+vnější elektrody a jádra, paladium se například vyznačuje velkou tepelnou odolností, nestane se tedy že by u ní došlo k přehřátí, nebo případné ukápnutí elektrody. Iridium se vyznačuje lepšími vlastnostmi z hlediska dlouhodobého využití a spolehlivosti.
Nikoliv si však nemyslete že vám svíčka z Iridia nebo Paládia nějak zvedne výkon oproti běžné svíčce. Všechny svíčky dávají jiskru stejně velkou.
Má smysl používat vícebodové svíčky?
Vícebodové svíčky se používají v leteckém průmyslu, kde je požadavek na spolehlivost, proto je svíčka osazena dvěmi až čtyřmi vnějšími elektrodami pro zaručení vzniku jiskry, v případě selhání jedné z nich elektrod, jiskra vždy přeskakuje v místě nejmenšího odporu v jednom okamžiku přeskočí pouze mezi jednou vnější a vnitřní elektrodou. Následující jiskra může přeskočit oproti jiné vnější elektrodě, proto vám při prošlápnutí může připadat že hází jiskry dvě nebo tři. Ve skutečnosti však hází jiskru jednu a nijak to neovlivňuje zapalování směsi, ani výkon motoru.