Servisní intervaly
Položka | Km | Čištění/Výměna |
lízátko řetězu | 12500 | výměna |
chladící kapalina | 20000 | výměna |
olej převodovky | 10000 | výměna |
olej přední vidlice | 10000 | výměna |
svíčka | 5000 | výměna |
vzduchový filtr | 5000 | čištění |
odkarbonování – přívěry | 2500 | čištění |
přívěra – dotažení lanek | 5000 | seřízení |
odkarbonování – výfukový svod | 5000 | čištění |
přepakování zadního odpružení | 2000 | mazání |
ložiska kyvky | 7500 | mazání |
ložiska kol | 5000 | mazání |
ložiska, náboje kol | 20000 | výměna |
řetězová sada | 10000 | výměna |
palivový filtr | 10000 | čištění |
brzdová kapalina | 15000 | výměna |
pístní sada | 15000 | výměna |
nikasil | 30000 | výměna |
kliková hřídel+ojnice+ložiska | 30000 | výměna |
Často opomíjená údržba
odkarbonování – přívěry
Věc na kterou hodně lidí zapomíná a opomíjí „odkarbonování – přívěry“ ,to Vám však může přivodit dost nepříjemností.
Tím že se pohybující mechanismus pístků a kladky zanáší karbonem, který ztěžuje jejich pohyb, dochází k většímu zatížení elektro motorku přívěry, který se po čase nevratně spálí, následná výměna motorku je v neorigo provedení za 4800kč. Přitom stačí pravidelně(podle typu dvoutakního oleje cca 400km) vypouštět olej z trubičky přívěry a jednou za 2500km sundat víčko přívěry, vystříkat odmašťovacím sprejem, umýt benzínem a nasadit víčko. (časová náročnost: 15 minut)
mazání přepakování zadního odpružení
Jako další je často opomíjená věc, je mazání přepakování zadního odpružení a ložisek kyvky, což má za následek zareznutí ložisek a následný špatný chod zadního odpružení. Při opravě je pak nutné vyměnit ložiska (1500kč) , přitom stačí jednou za čas vzít maznici a namazat dva čepy. (časová náročnost: 30 sekund)